Kur ir robeža?

Saņēmu jautājumu: Kur ir robeža, ka bērns drīkst arī neizpildīt manu pieaugušā cilvēka ieviesto kārtību/ sistēmu? Kas ir tas, kur viņš var veikt savas korekcijas?

Kādus lēmumus bērns var ietekmēt?

Uz šo jautājumu var sniegt atšķirīgas atbildes, ja zināms bērna vecums un citas nianses.

Vai bērns var koriģēt gulētiešanas laiku? Jā, ja viņam ir 14 gadu (un arī tad būs kādi ierobežojumi).

Vai bērns var koriģēt, ko ēdīs vakariņās? Jā, ja runa nav par šī vakara vakariņām, kuras jau ir pagatavotas. Par rītdienu varam apspriesties.

Vai bērns divu gadu vecumā drīkst noteikt to, ka ome nedrīkst ienākt mūsu mājā? Nē.

Bet viņš drīkst noteikt, ka rotaļlietas viņa rotaļlietu plauktā nedrīkst aiztikt bez viņa atļaujas.

Un to, ka viņš drīkst negribēt, lai ome sēž viņa gultā. Un ome teiks: “Paldies, ka tu man to pateici. Es to ņemšu vērā. Tad es apsēdīšos te, uz šī krēsla. Tu ļoti labi proti runāt par savām vajadzībām!”

Un tā mēs varētu turpināt bezgalīgi.

Ir universāli noteikumi, kas ir jāizpilda

Piemēram, nedrīkst darīt pāri, nedrīkst plēst lietas, jārunā ar cieņu, pieklājīgi, ir labi sadarboties, gaidīt savu kārtu, utt.

BET, kamēr mazais cilvēks iemācās apgūt šos noteikumus, paiet laiks. Tas prasa pacietību un spēju izvērtēt, kas kurā brīdī bērnam vajadzīgs. Tas prasa apzināties arī savas vajadzības un robežas.

Nevajag mākslīgi “trenēt” un “nepiekāpties” principa pēc, jo “dzīvē jau nebūs visur tikai “jā”, lai mācās, ka var būt arī “nē”, ka jādara, lai arī negribas.”

Nevajag pieprasīt bezierunu paklausību, jo “citādi nebūs respekts un iemācīsies, ka vecāki ir tādi “mīksti” un ar viņiem var manipulēt.”

Bērns ar ierašanos pasaulē ievieš tajā savas korekcijas

Pieaugušie bērnam sniedz visu nepieciešamo aprūpi, lai bērns augtu un attīstītos drošā vidē.

Lai sniegtu pilnvērtīgu aprūpi, nepieciešams ieviest pieaugušo dzīvē jaunus paradumus, kārtību un sistēmu.

Bērns ļoti precīzi iekļaujas pieaugušo dzīvē, mijiedarbojoties ar vidi un cilvēkiem, reaģējot uz ieviesto kārtību un sistēmu.

Ļaujiet bērniem pielaikot “atbildības nastu” ar maziem izmēģinājumiem, vērojot, kad bērns ir izaudzis tik tālu, ka spēj uzņemties kādu daļu patstāvības.

Esiet vērīgi pētnieki.

Vairāk par cieņpilnu komunikāciju ar bērnu, robežu nospraušanu un to, ko sagaidīt dažādos bērna attīstības posmos, runājam Bērna emocionālās audzināšanas kursā. Nākamā grupa sākas jau decembra sākumā!

Citi raksti

5 dienu pozitīvas disciplinēšanas izaicinājuma rokasgrāmata

Norādi savu vārdu un e-pasta adresi, uz kuru vēlies saņemt PDF failu ar vērtīgu informāciju par pozitīvas disciplinēšanas izaicinājumu!
* indicates required
5 dienu izaicinājums
* Pēc tam dodies uz savu e-pastu un pārliecinies, ka saņēmi apstiprinājumu ar PDF failu. Ja neredzi manu ziņu, tad meklē to vai nu mēstulēs (un tur ieķeksē, ka tā nav un nebūs mēstule) vai arī meklē to pie abonentiem vai reklāmām. Lai būtu droši, ka arī turpmāk saņemsi manas ziņas, saglabā manu e-pasta adresi kontaktos.
GDPR Cookie Consent with Real Cookie Banner