
Cilvēkiem patīk cilvēkus likt kastītēs. Te varam sakārtot vecākus 4 kastēs, vērojot viņu audzināšanas stilu. Man patīk šos stilus salīdzināt ar valstu vadītājiem vai priekšmetiem. Dzīvē, protams, tīrā veidā neviens no šiem nepastāv.
Līderis, kurš vada ar piemēru, demokrātisks, iejūtīgs, bet prot nospraust robežas. (Piemēram, Kanādas premjers J. Trudeau.) Pierādīts, ka bērniem ar šādiem vecākiem ir labākas sekmes, attīstība, veselība, attiecības ar vecākiem.
Viņš par visiem zina visu labāk. Galvenais mērķis – ļoti stingras robežas un to bezierunu sargāšana. Izteikti skarba disciplinēšana. Necieš nepakļaušanos. (Piemēram, cilvēks no Baltkrievijas A. Lukašenko.) 2% no visiem vecākiem. Parasti nesadarbojas. Tas nozīmē, ka ģimenē tāds ir viens. Otrs parasti šo kompensē.
Mīlestība ir galvenais. Neko un nekad nevajag aizliegt. Bērni nekad nedrīkst ciest no ierobežojumiem. Lai izmēģina visu. Lai dara, ko grib. Lai guļ, ja grib gulēt un neguļ, ja negrib. Bērns nekad nedrīkst dzirdēt vārdu “nē”. Bērna teiktais ir mans likums!
Tāds kā TV pults. Vai dīvāns. Vai mēbele. Vienaldzīgs, bieži agresīvs, neiejūtīgs. Bērns audzina kāds cits. Man tāpat nesanāk. Es tāpat neesmu tam domāts. Lai citi tiek galā. Viņi – māk, es – nemāku. Bērni, tā ir bābu lieta! Un, sīkais, paej malā!
Kurš vecāks esi tu?
Par audzināšanas stiliem runājam Bērna emocionālās audzināšanas kursa 7. nodarbībā, kad ir tēma par pozitīvu disciplinēšanu. Jauna grupa uzsāks mācības jau septembrī, ja vēlies pieteikties, dodies uz šo saiti – https://elinaklavina.lv/kursi/berna-emocionala-audzinasana-tiessaistes-kurss/