To vēlas visi, izņemot tie, kuri to nevēlas. 😉
Mūsdienās turklāt ir visas iespējas veidot bērna dzīvi “labāku”, ņemot par pamatu zinātnieku izpētīto.
Esot tā, ka 10-20% mēs izmantojam audzināšanā metodes, kas ir pretējas tam, kā darīja mūsu vecāki vai tie cilvēki, kas mūs audzināja, jo mums tas bērnībā nepatika.
10-20% mēs darām apzināti tā, kā darīja mūsu vecāki, jo mums tas patika.
Attiecīgi 60-80% darām neapzināti, instinktīvi.
Ja tu kā vecāks izglītojies par bērna vecumposmu īpatnībām, pārstrādā savu bērnības pieredzi, dodoties pie profesionāļa (psihoterapeita) un trenē apzinātību, tad ir lielākas cerības, ka spēsi savu pieredzi “slāpēt”, audzinot bērnu, un likt audzināšanā iekšā tādas pieejas, kas veido bērna dzīves sākumu “labāku”.
Aicinu arī paskatīties uz to, kādēļ tev šķiet, ka tev nebija labi bērnībā. Vai darīšana “par spīti” vai kompensēšana būs godīga pret bērnu? Iespējams, sākotnēji jāiegūst miers par savu pieredzi un jāpieņem tajā viss labais un ne tik labais.
Tīri praktiski, mans ieteikums tātad ir:
1. Uzraksti, kas tavā bērnībā nebija labi? Esi godīga.
2. Uzraksti, kas ir tas, kas veidos tava bērna dzīvi labāku? Ko tu darīsi citādāk?
Bērna emocionālās audzināšanas kursā vari iegūt zināšanas par to, kā veidot cieņpilnas attiecības ar bērnu, un citas pētījumos balstītas zināšanas par bērnu audzināšanu. Bet, ja vēlies parunāt ar mani kā PEP mammu par to, kas tev šobrīd ir aktuāls, nesaprotams vai grūts vecākošanas pieredzē, vislabāk noderēs individuālā konsultācija 🙂